21/11/2024
pictogram

Laivanrakennus: luotettavat ja tehokkaat
sähköasennustarvikkeet kaapeliympäristöön

Laivanrakennuksen kestävien, turvallisten ja sertifioitujen materiaalien ansiosta kustannukset pysyvät matalina

Meri tunnetaan rankoista olosuhteistaan. Sisällä laivassa kaiken tulee olla erityisen turvallista. Käytettyjen materiaalien sertifioinnissa paloturvallisuus on avaintekijä. Laivanrakennuksen ja meriteollisuuden sähköasennustarvikkeet on suunniteltu juuri tätä tarkoitusta varten. Erityisesti laivanrakennusteollisuuden käyttöön kehitetyt tarvikkeet ovat halogeenivapaita ja sertifioituina ne täyttävät tarvittavat vaatimukset. Lisäksi lämmönkestävien tuotteiden, kuten polyamidi 4.6:sta valmistettujen johdinsiteiden, ansiosta pystymme vastaamaan laivanrakennuksen vaativien olosuhteiden aiheuttamiin toiminnallisiin haasteisiin.
 

Materiaalin kestävyys on todistettu lukuisten vuosien aikana muilla teollisuuden toimialoilla, kuten tuulivoimaloissa ja öljynporauslautoilla ja kestävyys havaitaan edelleen jatkuvissa pitkän aikavälin testeissä todellisissa käyttöolosuhteissa. Sähköasennustarvikkeiden tuoteohjelma sisältää ratkaisuja vaativiin käyttöolosuhteisiin, mukaanlukien laivanrakennusteollisuuden mekaaniset kestävyysvaatimukset.

HellermannTyton INSIDE

HellermannTyton toimittaa sertifioituja tuotteita meriteollisuuden sähköasennustarvikkeisiin.

 

Laadukkaat tuotteet tarjoavat kahdenlaisia etuja laivanrakennukseen:
turvallisuutta ja tehokkuutta

Meille on erittäin tärkeää vastata laivanrakennuksessa käytettyjen materiaalien sertifioinnin tiukkoihin vaatimuksiin ja haluamme tuotteidemme olevan kestäviä. Tältä pohjalta ovat syntyneet korkealuokkaiset sähköasennustarvikket, jotka parantavat turvallisuutta ja lisäävät tehokkuutta vähentämällä huoltokustannuksia.

 

   HellermannTytonin tuotteet sopivat laivanrakennuksen erilaisiin käyttökohteisiin.

 

Luotettava tapa suojata kaapeleita laivoissa:
HA40- ja MA40-kutistemuoviletkut 

MA40-kutistemuoviletkut laivanrakennukseen.

Laivanrakennusteollisuuden vaativiin olosuhteisiin kehitetyt HA40- ja MA40-liimalliset kutistemuoviletkut ovat itsestään sammuvia ja liuottavien, happamien sekä emäksisten aineiden kestäviä. Ne täyttävät kaikki laivanrakennuksen tärkeät vaatimukset. DNV GL (Det Norske Veritas Germanischer Lloyd) -sertifiointi mukaan lukien. Luotettava kosteus- ja korroosiosuoja.
 

Materiaalin kestävyyden ansiosta kaapeloinnin huoltamiseen ei kulu enää yhtä paljon aikaa ja turvallisuus paranee.
 



Kaapelointi ilman ruuvikiinnityksiä: PMB5-johdinsideankkuri liimakiinnityksellä

PMB5-liimakiinnitys – täydellinen meriteollisuuden kaapeloinnin tarpeisiin

Soveltuu käyttökohteisiin joissa kiinnitysreikiä ei voida tehdä. Johdinsideankkuri kiinnitetään erillisellä liimamassalla tai -pastalla..

 

Innovatiivisen rakenteen ansiosta PMB5-johdinsideankkuri voidaan kiinnittää myös epätasaiselle pinnalle. Ainutlaatuinen muotoilu yhdessä erillisen liimapastakiinnityksen kanssa tekee tuotteesta soveltuvan laivanrakennusteollisuudelle.
 

 

Laivanrakennus: Telakoiden sähköasennustarvikkeet

 

Kestävät ja luotettavat johdinsideankkurit vaativaan käyttöön

Vaativan käytön kiinnikkeet laivan kaapeleihin

HellermannTyton johdinsideankkurit laivanrakennukseen sopivat erilaisiin käyttökohteisiin ja ne ovat ihanteellisia vaativissa olosuhteissa, joissa kaapelointi altistuu tärinälle ja voimakkaalle heilumiselle.

 

Johdinsideankkurin metallinen kiinnitysholkki mahdollistaa kiinnitysruuvin suuren kiristysmomentin.
 


Luotettava sidonta myös ahtaissa käyttökohteissa: LPH175

LPH175-johdinside on DNV GL- sekä Bureau Veritas-sertifioitu. Ainutlaatuisen lukkorakenteen ja sidenauhan muotoilun ansiosta se on nopea asentaa myös erittäin ahtaissa käyttökohteissa. LPH175-johdinsiteen sidenauhan sileä sisäpinta minimoi kaapelivaipan vaurioitumisriskiä tärinäkäyttökohteissa. Sidenauhan loppupää voidaan katkaista suoraksi MK10-SB-asennustyökalulla. Näin johdinsiteeseen ei jää teräviä ja vaarallisisa reunoja.

 

LPH-johdinside (Robusto) laivanrakennuksen vaativiin olosuhteisiin

 

 

 

Luotettavaa kaapelointia laivanrakennukseen.

 

Pallo hallussa
MBT-sarjan teräsjohdinsiteet.

Patentoitu: MBT-johdinsiteet ruostumattomasta teräksestäRatkaisu on usein yksinkertainen. Se täytyy vain keksiä. Esimerkkinä ruostumattomasta ja haponkestävästä teräksestä valmistetut MBT-teräsjohdinsiteet, joissa on patentoitu pallolukitusrakenne. Se toimii ainutlaatuisena ratkaisuna laivanrakennusteollisuuden vaativissa olosuhteissa.
 

Asennettaessa ja kiristettäessä teräsjohdinsiteen sidenauha lukitaan lukko-osassa pienellä pallolla. Pallo kiilautuu kartiomaiseen lukko-osaan luotettavasti. Kaikki hyvin tähän asti. Eräs tuotesuunnittelijamme ei ollut vieläkään tyytyväinen. Hänen mukaansa käsiteltävyyttä on mahdollista vieläkin parantaa ja asennusta nopeuttaa. Hän leikkasi V:n muodon teräsjohdinsiteen sidenauhan päähän.
 

Me kutsumme rakennetta kalanpyrstöksi. Teräsjohdinsiteen muotoiltu häntä on helppo työntää lukko-osan läpi. Lisäksi lukko-osan rakenteen parannus lisäsi johdinsiteen silmukan vetolujuutta 52 prosentilla.

HellermannTytonin tuotteita käytetään lukuisilla telakoilla

 


HellermannTyton, totta kai. Tuotesuunnittelijamme voi nyt ottaa rennosti – ja niin voit sinäkin. Olemme tyytyväisiä MBT-sarjan teräsjohdinsiteiden suureen, jopa 7 000 Newtonin silmukan minimivetolujuuteen. Ne kestävät myös kemiallisia aineita ja korkeita käyttölämpötiloja.

Ihanteelliset laivanrakennukseen: Asennustyökalut ruostumattomasta teräksestä valmistetuille johdinsiteille.MBT-sarjan teräsjohdinsiteet kiristetään ja katkaistaan käsikäyttöisillä  HDT16- ja MK9SST-asennustyökaluilla.



 

 

 

 

 

 

 

Maailma muuttuu koko ajan.
Niin muuttuu myös laivanrakennus

Koska olemme palvelleet siviili- ja armeijan laivanrakennusteollisuutta yli kahden vuosikymmenen ajan, seuraamme markkinoiden tapahtumia – ylellisistä superjahdeista, huviristeilyaluksista, monitoimialuksista ja tankkereista merivoimien aluksiin, kuten lentotukialuksiin ja sukellusveneisiin. Millaisia trendit ja innovaatiot ovat? Kuinka satamat ja telakat vastaavat kansainvälisen kilpailun aiheuttamiin paineisiin? Mitkä ovat huomisen menestystekijät?  Lue englanninkielinen tutkimuksemme ja ideamme aiheesta täältä.

 

Turvallisia sähköasennustarvikkeita myös huviristeilijöihin.
 

 

Kannen alla voi tulla kuumat paikat.
Meillä on sopivat ratkaisut, joiden avulla varustamot ja laivayhtiöt voivat pitää pään kylmänä

Laivanrakennuksen sähköasennustarvikkeiden tulee suoriutua ennen kaikkea yhdestä tehtävästä. Niiden tulee olla uusimpien vaatimusten mukaisia. Ilmastonmuutokseen ja päästöjen vähentämiseen liittyvät haasteet ovat tulleet pysyäkseen, merenkulun viimeisimpiä standardeja unohtamatta. Jotta laiva päästetään tulevaisuudessakin suurimpiin kansainvälisiin satamiin, sen päästöjen tulee jäädä asetettujen raja-arvojen alapuolelle. Uusissa kulkukoneistoissa tämä saavutetaan nostamalla palamislämpötilaa. Niinpä koneiston ja laivan moottorin lähellä olevien kaapeleiden ja kaapelointijärjestelmien (kuten johdinsideankkureiden, johdinsiteiden, suojaletkujen ja kaapeleiden lämpösuojien) tulee kestää noin +150 °C:n lämpötiloja.

HellermannTyton tarjoaa sopivat tuotteet, kuten polyamidi 4.6-materiaalista valmistetut johdinsiteet. Laivanrakennusteollisuudessa vaadittavat uusimmat sertifikaatit toimivat osoituksena alan keskeiseen haasteeseen vastaamisesta; turvallisuus ja kestävyys ovat ominaisuuksia, joista meidät tunnetaan.

Lue lisää englanninkielisestä blogistamme. (English)
 

Laivanrakentajat ympäri maailmaa luottavat HellermannTytoniin.

Pysy turvassa.
Luota laivanrakennuksen sertifikaatteihin.

Tuotesuunnittelijamme ovat luoneet yrityskulttuurimme. Kaikki suunnitellaan huolellisesti, kehitystyö ei pääty koskaan, emmekä jätä mitään sattuman varaan. Pidämme huolen siitä, että panostuksemme on yhdenmukaista viimeisimpien kansainvälisten laivanrakennuksen sertifikaattien mukaista, mm:

 

DNV GL (Det Norske Veritas Germanischer Lloyd),
ABS (American Bureau of Shipping) tai
BV (Bureau Veritas) -sertifikaateista.
 

Täältä löydät IEC 62275 -standardin mukaan sertifioidut tuotteet.

 

 

Laivanrakennusta vaativissa olosuhteissa.